Nadath : Életerőpontok és képességek |
Életerőpontok és képességek
Életerőpontok
Az egészség akkor kezd el csökkeni, ha a karakternek nincs több életerőpontja(ÉP). Ezután az egészség zuhanását nagyon nehéz megakadályozni, rengeteg gyógynövény, hús és bónusz kell, elsőként célszerű legalább pár életerőpontot szerezni, hogy ne legyen nulla. Ha a karakter úgy harcol vagy vadászik, hogy nincs ÉP-je, akkor az amúgy ÉP-ből levont pontok az egészségből mennek le. Nulla egészségnél a karakter elpusztul.
ÉP-t többféleképpen is lehet szerezni. 1. Harcban való győzelem. Igaz, veszteséges lesz a dolog, de az elvesztett életerőpontok nagyrésze visszaíródik a győztesnek. A vesztes nem kap semmit. 2. Meg lehet várni, hogy regenerálódjon, de ez nem olyan gyors folyamat, sőt, kifejezetten lassú, ezért csupán ülni és várni nem túl szerencsés. 3. Vadászat, pontosabban a frissen elejtett hús. Ha azt akarjuk, hogy a karakter az adott húsból maximális ÉP-t szerezzen akkor neki is kell vadászni. Ha valaki helyette teszi ezt meg akkor csak töredékét szerzi meg. Minél nagyobb egy vad annál több ÉP-t ad és minél több ember vadászik rá annál kevesebb ÉP-t veszítenek a karakterek, így lehet nyereséges a dolog.
Például ha hárman mennek neki egy bölénynek a sérülés fejenként olyan 30-40 pont, míg ha öten akkor 15-20 pont. (Így a nyereség is nagyobb, mert a pontok nem függnek össze a hús mennyiségével.)
Végső esetben van egy másik módszer is. Ez egy olyan bónusz amit a szerkesztőtől lehet kapni, egy karakternél csak egyszer lehet felhasználni és csak az egyiket. Ennek segítségével a sámán egy szertartás végrehajtása során képes életerőpontot (ÉP) és/vagy egészségpontot (EP*) adni.
1. 50 ÉP
2. 25 EP*
3. 50 ÉP és 25 EP*
4. 100 ÉP és 50 EP*
Mivel nincs felsőhatár ÉP illetve EP* terén ezért ne lepődj meg ha mondjuk valakinél 380 ÉP és 120% EP* lesz. Előfordulhat az ilyen, lehet halmozni a pontokat.
Képességek
Fontosak lehetnek harcok esetén. Mindenki egy megadott pontszámmal kezd hacsak nem egy különleges vérvonalból kér ami adhat plusz pontokat. Lássuk melyik tulajdonság mire jó.
Erő: Azt hiszem egyértelmű. Sikeres támadás esetén nagyobb lesz a sérülés.
Gyorsaság: Kitérésnél és vadászatnál hasznos. Nem a reflexre vonatkozik, lehet valakinek jó a reflexe mégha a gyorsaságnál nincs is sok pontja. Könnyebb utolérni az áldozatot illetve nagyobb az esély a sikeres kitérésre.
Kitartás: Szintén egyértelmű, főként vadászatoknál hasznos, de harcok esetén is jól jöhet, különösen akkor amikor menekülni kell.
Osonás: Lesből támadásnál hasznos, főként a kémeknek, komoly előnyt jelenthet.
Szívósság: Ha a karaktert sikeresen eltalálták akkor minél nagyobb a szívóssága annál kisebb a sérülés.
Rejtőzés: Valamilyen szinten alkattól is függ és szintén egyértelmű. Minél nagyobb a pontszám annál nehezebb kiszúrni. (Lesből támadás illetve vadászatnál is jól jön.)
Érdemes ezeket fejleszteni, természetesen ha sok pontja van a karakternek akkor annál brutálisabb ellenfél és kisebb az esélye annak, hogy veszíteni fog. Változó mennyi győzelem vagy veszteség után lehet pontot szerezni, függ az ellenféltől is, de a KM majd idejében szól erről. Egy pont különbségnél még lehet nyerni, kettőnél már nehézkesen, de igen, háromnál nagyon oda kell tenni magunkat, de van rá esély, négy ponttól viszont ha lehet ne konfrontálódjunk mert szinte biztos, hogy veszít a karakter.
|